Forrige flysøk

Nyhetsbrev

Korrespondansegaranti


Vår tjeneste

For at vi skal kunne tilby deg best mulig service i forbindelse med reisen, har vi inkludert en Korrespondansegaranti i billettprisen. Formålet er å kunne tilby deg en så smidig og behagelig reise som mulig. Det innebærer at dersom det blir forsinkelser, tidsendringer eller innstilte fly som fører til en forsinkelse på mer enn 24 timer til din sluttdestinasjon, kommer Supersavertil å tilby hjelp i form av beste mulige flyalternativ. Hvis det ikke finnes passende alternativer, kommer du i stedet til å tilbys full tilbakebetaling for samtlige ubrukte flybilletter eller en billett tilbake til avreisestedet. Du velger selv det som passer best.

Legg merke til at vi bare kommer til å hjelpe deg der endringer i en billett påvirker andre billetter, for eksempel dersom du flyr Stockholm-Oslo-New York city-Dallas, og det kun er den siste strekningen som er en separat billett, så er det denne vi booker om. Merk deg også at dette produktet kun gjelder dersom flyet blir forsinket, tidsendret eller innstilt under normale omstendigheter. Korrespondansegarantien gjelder ikke i Force majeure-situasjoner, som for eksempel ved ekstreme værforhold.

Den kan heller ikke brukes hvis du endrer noen av flybillettene på eget initiativ uten at vi godkjenner endringen.

Korrespondansegarantien kan brukes:

  • Hvis flyselskapet endrer tider eller stiller inn flyet før ordinær avreisetid og dette fører til at du blir forsinket mer enn 24 timer til sluttdestinasjonen.
  • Hvis du reiser på separate billetter.

Slik bruker du Korrespondansegarantien:

  • Hvis flyet som er på en separat billett blir forsinket, innstilt eller tidsendret må du kontakte oss innen 48 timer hvis det er mer enn 4 døgn til avreise. Er det mindre enn 4 døgn til avreise, må du kontakte oss innen 24 timer. Du kan velge mellom å ringe eller å maile oss, men hvis du ikke informerer oss om tidsendring, forsinket eller innstilt fly innen disse tidsfristene, gjelder ikke lenger retten til Korrespondansegarantien.

    Når du melder fra til oss om en tidsendring eller et innstilt fly kommer vi innen 72 timer til å tilby deg et annet fly i samme kabinklasse som du har bestilt, alternativt full tilbakebetaling for ubrukte flybilletter.
    Vi må ha svar fra deg innen 24 timer fra du har mottatt et forslag fra oss, ellers er ikke produktet Korrespondansegaranti lenger gyldig.
  • Hvis du på grunn av forsinkelse eller innstilt fly mister et korresponderende fly som er på en separat billett, må du omgående kontakte oss via telefon. Hvis dette hender utenfor våre ordinære åpningstider, må du selv bestille en ny flyreise videre til sluttdestinasjonen. Vi kommer i etterkant til å dekke utgiftene dine til dette, forutsatt at du har bestilt flybilletter i samme kabinklasse. Velger du å oppgradere billetten, må du selv dekke den ekstra kostnaden. Legg merke til at i disse tilfellene følger vi alltid flyplassenes anbefaling for korteste korrespondansetid. Hvis du med tanke på dette burde ha rukket korresponderende flyvning, utbetales ingen erstatning.

Overnatting: Hvis du på grunn av forsinket/innstilt fly mister et korresponderende fly og må vente over natten (22.00-08.00) mottar du erstatning for overnatting, men kun 500 NOK per passasjer. Erstatningen gjelder uansett antall netter.

Mat og drikke: Hvis du på grunn av forsinket eller innstilt fly blir forsinket mer enn 4 timer, dekker vi kostnader for mat og drikke med opptil 100 NOK per person.
Blir du tilbudt overnatting/mat via flyselskapet eller på flyplassen utbetales ingen erstatning.

Alternativ transport: Hvis vi ikke lykkes med å finne et annet fly fra samme flyplass, kan vi henvise til alternative flyplasser innen en radius på 200 km. I slike tilfeller får du erstatning for transport på maks 1000 NOK for hele reisefølget.

Visumkrav

I enkelte tilfeller kan du trenge visum eller transittvisum for å få gjennomført reisen. Det må du selv ha oversikt over.

Bagasje

Vennligst legg merke til at dersom du reiser på flere separate billetter, kan det hende du må sjekke inn deg selv samt hente ut og sjekke inn bagasje på nytt mellom flyvningene.

Header
Subject
Body
Footer